Monday, November 23, 2009

Dari meja Pengerusi Persatuan........(2)

Assalamualaikum................

Cuti sekolah datang lagi dan selamat bercuti kepada anak-anak Tasik Biru. Cuti sekolah pada kali ini ada keseronokan berganda apabila beberapa hari lagi kita akan menyambut Hari Raya Aidiladha....SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA buat semua penduduk daripada saya yang juga mewakili keseluruhan AJK PPTTB. Dalam musim cuti perayaan ini ramai diantara kita yang akan pulang ke kampong. Saya mendoakan anda selamat sampai ke destinasi masing-masing dan akan selamat juga kembali ke Taman tercinta ini agar kita dapat berjumpa kembali dengan jiran-jiran yang kita kasihi. Kepada penduduk yang tidak pulang ke kampong, teruskan amalan berziarah rumah jiran tetangga supaya dapat mengukuhkan lagi ikatan persahabatan. Perjalanan pulang ke kampong adalah meletihkan, tambahan pula bagi penduduk yang pulang ke pantai timur ; banjir!. Berhati-hati dan berwaspada selalu adalah kata-kata hikmat yang selalu kita dengar tetapi sejauh mana kita akan berpegang kepada ayat ini apabila stering sudah di tangan. Saya mengingatkan diri saya dan tuan-tuan, kemalangan adalah satu tragedi.....kemalanganlah yang biasanya memisahkan suami dengan isteri, ibubapa dengan anak-anak, adik dengan kakak dan sebagainya. Di kedudukan saya ini, tuan-tuan yang saya kenali telah dirasakan seperti saudara sendiri, justeru itu, sebarang kecelakaan yang menimpa, akan terasa juga pedihnya. Akhir kata, semoga Allah akan membenarkan kita untuk terus mengecap nikmat hidup di dunia ini sebelum takdir ilahi menjemput kita pergi........sama-samalah kita saling mengingati. - Hussain bin Ismail

No comments:

Followers